Friday, December 2, 2011

Special Review ↔ Sony Ericsson Satio U1i (Pictures)

Assalamualaikum.. Helluw..
(Macam biasa, wajib bagi salam..^_^)

Alkisah nya aku nak iklan henfon Satio tu dekat blog cumel aku ni..tapi, alhamdulillah..less than 24 hours, aku dapat banyak respons yang rupa²nya berminat dengan Satio aku ni..

Aku rasa ramai yang tidak taw banyak sal henfon Sony Satio ni.. Ya la..kalau tengok dari rupa fizikal nya pun, memang tiada yang tertarik langsung.. Tapi orang putih cakap (orang yang putih tu cakap, bukan aku..^_^) dont judge the skin by it's cover.. (haha..! ntah betul ka ayat tu)

Satu yang aku tertarik sangat sal Satio ni kan, ofkos on it's camera.. okeii, kamera dy mencecah 12 megapiksel (12MP).. i tell you, almost macam kamera canggih manggih yang depa dok bimbit² tu la.. sebab tu aku tidak la jugak rasa jeles sangat² bila nampak orang pegang DSLR, while me just using Satio pun dapat gambar yang cantek jugak..



Ni kaler Satio aku, colour bordeaux.. 

ni gambar yang aku ambek direct dari google..kat bawah ni plak gambar Satio yang aku ambek pakai another enfon CSL (Spice)..




Yang ni plak gambar yang aku ambek pakai another enfon Sony (W995)






Memori kad enfon ni MicroSD.. beli memori kad 32GB pun bley, 8GB pun bley..
Antara spec laen :
-Symbian OS
- Messaging (SMS, MMS, Email, Push Email, IM)
- Stereo FM Radio
- Downloadable games
- Camera (12MP, xenon flash, Video LED Flash, autofocus) (VGA videocall camera)
- ada GPRS, EDGE, 3G, Wifi, n Bluetooth
- Memory (Phonebook - unlimited) (Internal 128MB-storage, 256MB-RAM)
- berat 126g

untuk lebih lanjut, bley tengok dekat SINI..

Ni plak antara gambar² yang sempat aku ambek sepanjang pakai Satio ni.. Gambar² ni aku tak edit okeii.. Tengok and bandingkan dengan pic dari enfon CSL (Spice) ngan Sony E (W995) tadi..


mode : document





mode : auto






view malam.. mode : twilight potrait (pelakon dalam gambar : KAZEN IZUEE) ^_^


view awal pagi (7.00 am) di LCCT


ni lupa da pakai mode apa ntah.. (ni hero baru family aku..masa ni baru 3 hari umur dy..besar kan? )





mode : landscape




without zoom..


zoom ntah yang ke berapa kali da..



ni gambar snap curi dari dalam bas.. bus tengah bergerak laju okeii..


mode : twilight potrait (anak² ku)



mode : twilight potrait


lupa pakai mode apa.. (suasana dalam auditorium masa ni suram²)



autofocus.. penangan zoom..


mode : auto.. (pelakon tu..thanks to dak muncet saya..^_^)


mode : auto (kereta ni park dekat tempat yang gelap)






mode: document


sekali lagi gambar yg diambik semasa bas sedang bergerak laju..




Terlebih banyak plak kan.. takpe..bagi mata puas memandang.. ^_^ Jadi, sila lah jamu² mata anda sekejap..

So far, kamera enfon ni dilengkapi dengan beberapa mode.. Terpulang nak pakai apa² mode, gambar tetap nampak cantek.. ^_^


P/S : Im gonna miss you dear fon.. Lot of memories we've shared together.. Kepada tuan baru, harap maaf enfon saya tidak secomel enfon² yang laen.. Tapi saya amat² berpuas hati selama memakai enfon ini.. Belum pernah mengecewakan lagi.. Orang laen bley on9 pakai iPad or Galaxy tab tu, saya pun bley on9 pakai Satio saya.. Skrin pun besar jugak.. Orang laen pakai PSP maen game macam², saya pun bley download game and maen game yang macam².. Tengok muvie pakai enfon tu pun cantek.. Orang laen pakai DSLR tangkap gambar cantek².. Saya bley pakai Satio nak dapat gambar yang cantek² jugak.. Harap tuan baru berpuas ati juga.. ^_^




Thanks for Reading.. Hepi Blogging.. ^_^

No comments: