Wednesday, December 19, 2012

..faMily iTu penting.! :)

Wahai la..sakitnya kepala..sampai maw makan pun langsung ndak lalu ni..
(am i preggie again? ohooo..rasanya tidak kot..)

Siapa jugak yang tidak pernah berdepan dengan masalah kan? Semua orang pernah dan mugkin sedang mengalami masalah.. Masalah family, kewangan, masalah sesama kawan², masalah laki bini, kapel²..macam² masalah..Kami pun of course tidak pernah terkecuali..(bukan kau sorang jak k?harap faham tu..)

Lagi² hidup berumahtangga..Kalau pasangan tu saling memahami dan membantu pasangan masing², then it's okay la orang cakap..But if pasangan tu kurang kesedaran bab² semua tu, itulah ujian yang aku rasa agak berat jugak la..Dan sometimes bila dah diuji, ada masa kami akan menangis, mengeluh, berputus harap..Mostly mesti akan menangis, menangis dan menangis lagi..Menangis mengenang nasib yang menimpa diri..

Tapi itu selalu yang orang akan panggil LUMRAH KEHIDUPAN..Allah itu sentiasa dan akan selalu menguji hambaNya..Dan aku percaya mesti ada hikmah di sebalik what happen..

 Time² macam tu, family la yang 1st sekali akan datang stay by your side..No matter what kind of problems yang kita ada tu, family takkan pernah pernah lari..Soroklah ceruk mana sekalipun, family kau tetap akan dapat taw..Yang buat terharu, diorang akan tolong kita cari solution untuk masalah kita tu sampai settle.. (tu family aku la..family orang lain tak taw..tapi mesti camtu jugak kan..?)

Sebab tu aku cakap KELUARGA ITU PENTING.. Jangan pernah benci keluarga kita.. even buruk mana la pun perangai dia, jangan pernah tanam rasa benci..Kau benci macam mana sekalipun, tu tetap darah daging kau...



p/s : banyak benda yang perlu di setelkan..hopefully semua plan berjalan dengan lancar..Permudahkan urusan kami Ya Allah.. Amin..

No comments: